آسفالت معابر خاکی مسکن مهر

آسفالت معابر خاکی مسکن مهر


با تلاش واحد عمران شهرداری نی ریز و با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس بیش از 15 هزار متر مربع از معابر خاکی مسکن مهر و شهرک امیر کبیر(جمال آباد) با اولویت معابر خاکی محدوده ی واقع در تعاونی های فرهنگیان و کامیون داران زیر سازی و آسفالت می شود.
زیرسازی، لبه گذاری، آسفالت و ارائه ی خدمات این چنینی در محدوده ی مسکن مهر و شهرک امیرکبیر (جمال‌آباد) مطابق ماده‌های 22 و 23 آئین‌نامه‌ی اجرایی قانون زمین شهری بر عهده و وظیفه ی اداره کل راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی نی‌ریز است.
طی سال های اخیر و پس از به بهره برداری رسیدن بلوک های آپارتمانی مسکن مهر و سایر تعاونی های واقع در شمال شرق نی ریز به دلیل مراجعات مکرر مردم و درخواست اهالی مبنی بر آسفالت معابر منطقه ی یاد شده توسط شهرداری و با توجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی موفق به زیر سازی و آسفالت این معابر نشده است با امضا تفاهم‌نامه‌هایی بین شهرداری نی ریز و اداره کل راه و شهرسازی بخشی از هزینه‌ها را شهرداری به عنوان کمک تقبل نموده و بخشی دیگر آن را اداره ی کل راه و شهرسازی استان فارس تامین نموده است و شهرداری نسبت به آسفالت این مسیرها اقدام نموده است.
در سال 1400 نیز با حضور مدیرکل سابق راه و شهرسازی در فرمانداری شهرستان نی‌ریز و با حضور فرماندار وقت و مجموعه ی فرمانداری و همچنین نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی تفاهم‌نامه امضاء شد و قرار بر این بود تا اداره کل راه و شهرسازی مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان به عنوان بخشی از هزینه‌های اجرای این پروژه پرداخت نماید.

شهرداری نی‌ریز هم معادل این مبلغ را در بودجه مصوب خود قرار داد تا این معابر آسفالت شوند اما به دلیل مشکلاتی که دولت در تأمین منابع مالی دارد این مبلغ به نصف تقلیل پیدا کرد و به ۷۱۴ میلیون تومان رسید که با خرید قیر در اسفندماه مقدمات اجرای این پروژه انجام شد و شهرداری نی‌ریز هم مبلغی معادل یک میلیارد و 200 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفت و آسفالت معابر خاکی مسکن مهر و اراضی جمال‌آباد با اولویت مسکن مهر آغاز شد.
ان‌شاا... باقی مانده ی معابر خاکی تعاونی‌های مسکن فرهنگیان و تعاونی‌ کامیونداران توسط شهرداری نی ریز زیر سازی و آسفالت می‌شوند.
شهردار نی ریز در مصاحبه با نی ریزان فارس گفت: عملیات زیرسازی خیابان اصلی شهرک امیرکبیر(جمال‌آباد) در حال انجام است و ظرف چند هفته ی آینده آسفالت این خیابان نیز تا ابتدای بولوار نصر انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اداره ی راه و شهرسازی مرجع تفکیک و واگذاری این زمین‌ها بوده و ۱۰۰ درصد عملیات زیرسازی و آسفالت را نیز قانونا باید انجام می‌داده گفت: در ارتباط با پاکسازی جداول مسکن مهر از ابتدای ساخت آپارتمانها تا امروز هیچگاه توسط پیمانکاران و اداره کل راه و شهرسازی نخاله‌های ساختمانی تخلیه نشده است و در فصل بارندگی همیشه مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ به همین منظور مکاتبات متعددی توسط شهرداری نی ریز انجام شده و اداره ی کل راه و شهرسازی متعهد گردیده است تا هزینه ی پاکسازی این جداول را به شهرداری نی‌ریز پرداخت کند و یا راه و شهرسازی شهرستان این وظیفه را انجام و این پروژه را به شهرداری تحویل نماید. 

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۵۱
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید