نشست معتمدان آبادزردشت با شورای شهر

نشست معتمدان آبادزردشت با شورای شهر

جلسه شورای شهر نی‌ریز با معتمدین و جمعی ‌از اهالی محله آبادزردشت، سه‌شنبه ۱۱ آبانماه با حضور شهردار برگزار شد.

چکیده‌ای از مهم‌ترین مطالبات اهالی:

- خط قرمز ما، آرامستان آبادزردشت است لذا برای دیوارچینی، قطعه‌بندی و فضای‌سبز آن اقدام کنید.

- در درمانگاه کوی‌سجاد (واقع در میدان گاز) بخش تزریقات را راه‌اندازی کنید تا مجبور نباشیم به این طرف شهر بیاییم.

- شعبه سجادیه بانک ملت تعطیل شده و دستگاه خودپرداز ندارد؛ این شعبه را مجدداً  راه‌اندازی کنید!

- در طرح تفصیلی و جامع شهری، چرا آبادزردشت مورد بی‌مهری قرار گرفته است؟!

- زمین کنار سالن ورزشی آبادزردشت واقع در شهرک شهیدان رجائی و باهنر را که کاربری چند منظوره دارد،  چمن مصنوعی کنید.

- ایمن سازی ترافیکی دو تقاطع بلوار شهدای گمنام را در دستور کار قرار دهید.

- ارائه خدمات به بخش‌هایی که در محدوده شهر قرار ندارند اما شهرداری می‌تواند خدمات‌رسانی کند: مثل خیابان خلیج فارس.

- در صورت امکان برای خدمات‌رسانی شهرک صدرا (باغ تخت) آن را به نقشه شهر اضافه کنید!

- روکش آسفالت بلوار شهید جمشید زردشت را در دستور کار قرار دهید.

- روشنایی بلوار شهید جمشید زردشت را افزایش دهید، چرا که درختان جلوی نور را گرفته‌اند.

- پیش‌دبستانی و دبستان امام سجاد، سالیان درازی است تعطیل شده با مدیریت آموزش و پرورش صحبت کنید تا بازگشایی شود.

- با همکاری شهرداری، تعدادی منزل مسکونی در قلب بافت فرسوده کوی امام سجاد تخریب و کوچه‌ها تعریض شد، لذا خواستاریم تعریض‌ها ادامه یافته تا برای تردد امدادرسانهایی مثل اورژانس، آتش‌نشانی و... مشکل نباشد.

- آسیاب آبادزردشت را تبدیل به تفرجگاه کرده و روشنایی آن را اجرا کنید.

- شفاف‌سازی اراضی مربوط به طرح تفصیلی و اعلام آن به شهروندان

- رنگ‌آمیزی و تعویض لبه حاشیه‌ بلوارها

- برای طرح مسکن ملی که دولت می‌خواهد اجرا کند، اراضی پشت مدیریت آموزش و پرورش را که وقفی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

- بهسازی کانال‌ آب باغ‌های کنار پارک ترافیک.

- تقاطع خیابان شهید صدوقی بهسازی شود و ادامه کوچه شهید حسن زردشت (احسان) را آسفالت کنید تا خیابان شهید صدوقی به خیابان فدائیان اسلام متصل شود.

- را‌ه‌‌اندازی ایستگاه تاکسی در بلوار شهید زردشت.

- تابلو کوچه‌ها نیاز به بازسازی یا طراحی جدید دارند.

- لامپ‌های پارک گلستان نیاز به تعمیر دارند.

افزایش زاغه‌نشینی!
شهردار نی‌ریز که معتقد است خدمات در تمام نقاط شهر انجام می‌شود گفت: در شهرداری جایی برای سیاست‌کاری نبوده و هیچ‌گاه پروژه انتخاباتی نداشتیم. لذا سعی کردیم نگاه علمی و فنی به مسائل داشته باشیم.

حامد فرغت ادامه داد: عمده‌ترین مشکل محله شما (آبادزردشت) طرح تفصیلی است و شهرداری در آن دخالتی ندارد. به عنوان مثال اگر بخواهیم خدمات به شهرک صدرا که خارج از نقشه تفصیلی شهر است بدهیم در واقع به زاغه‌نشینی کمک کرده‌ایم و این خودش در آینده یک معضل بزرگتری می‌شود.

شهردار نی‌ریز ادامه داد: مردم شهرک صدرا سالیان زیادی در زحمت بوده‌اند ولی پیشنهاد من به مقامات عالی‌رتبه این است با تفکر علمی همین محدوده مسکونی شهرک را جزو شهر کنند تا حداقل خدمات را دریافت نمایند.

او ادامه داد: برخی از مطالبات شما (کوی سجاد) نیاز به همکاری سایر ادارات دارد که قرار است جلساتی با آنان برگزار کنیم و بر اساس اولویت‌بندی به بودجه سال آینده اضافه نماییم.

فاز ۳ ، طرح ملی مسکن!
فرغت گفت: زمین‌هایی که مجاور بلوار شهید سلیمانی(استقلال) قرار دارند وقفی و در آینده مشکل ایجاد می‌کنند. وزارت راه و شهرسازی نمی‌آید خودش را درگیر مالکیت کند اما به نظر بنده بهترین گزینه در نی‌ریز برای این طرح، استارت فاز سوم شهرک شهید رجایی و باهنر است که امیدواریم با رایزنی فرماندار و نماینده مجلس کارهای حقوقی آن دنبال و به سرانجام برسد.

عقب‌ماندگی ۳۰ درصدی فضای سبز
فرغت تصریح کرد: به جرئت می‌توان گفت بزرگترین آرزویم آن است تا پارک روبروی سپاه پاسداران را احداث کنم و با گونه‌های گیاهی زیبا جلوه‌ای کم‌نظیر از ورودی شهر را به نمایش در آوریم.
او ادامه داد: نی‌ریز در مقایسه با سراسر کشور، با ۳۰ درصد عقب‌ماندگی از نظر فضای‌سبز مواجه است. لذا باید این کاستی را برطرف کنیم. 

پرداخت سرانه خدمات
شهردار نی‌ریز گفت: تمام پروژه‌های شهرداری ناشی از پرداخت عوارض است. 

برای تابلوی کوچه‌ها به دلیل نوسانات لحظه‌ای قیمت بازار نتوانستیم آنها را اجرایی کنیم. لذا برای ارائه خدمات بیشتر و توسعه شهر به شهروندان نیازمند پرداخت سرانه خدمات شهری هستیم.

منازل مزاحم
پریش عضو شورای شهر درخصوص علت اینکه چرا انتهای کوچه احسان به خیابان فدائیان اسلام متصل نمی‌شود گفت: تعدادی خانه در مسیر قرار دارد و چنانچه بتوانید با مالکان آنجا صحبت کنید و کارهای حقوقی آن انجام شود، در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به یک خیابان خواهد شد.

حمید پریش به کارهای عمرانی که از شورای پنجم تا ششم در این محله انجام شده پرداخت و مهمترین آن را اینگونه برشمرد: اجرای پیست اسکیت کنار پارک گلستان، باز طراحی میدان گاز، نصب سردیس سعدی در پارک گلستان، محوطه‌سازی و روشنایی تپه شهدا، تعریض کوچه شهید صفرعلی زردشت، لکه‌گیری کوچه‌ها که قول می‌دهیم با حل شدن مشکل قیر لکه‌گیری‌ها ادامه یابد.

این عضو شورا وعده داد: نامگذاری کوچه‌ها به نام شهدا، اصلاح تقاطع بلوار شهدای گمنام، رایزنی برای با افزایش روشنایی بلوار شهید زردشت و بهسازی آلاچیق‌های آسیاب آبادزردشت در دستورکار قرار گیرد.

مهندسین قنوات
رئیس شورای شهر با بیان اینکه مردم کوی امام سجاد مردمانی سخت‌کوش هستند گفت: در قدیم مردم این بخش از شهر به بخش کشاورزی نی‌ریز کمک شایانی کردند و در مهندسی قنات‌ها، مردم آبادزردشت بودند که فعالیت داشتند.
از این رو کوی آبادزردشت، محله «قنات، قنوت و قناعت» نام دارد. لذا خواهش داریم شما معتمدین با رایزنی، مردم را تشویق به پرداخت عوارض کنید تا شاهد آبادانی شهر باشیم.

رسانه‌ها پیشقدم شوند
سخنگوی شورا خطاب به رسانه‌های شهرستان گفت: برای راه‌اندازی شعبه بانک ملت سجادیه، مطالبه‌های مردم را منعکس کنید.

محمد شاهسونی گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی قرار است تخصصی شود، لذا مسئولان شهرستان باید این حق را اجرایی کنند تا مردم کوی سجاد از نظر درمانی آسوده شوند.

شاهسونی قول داد برای مشکل تقاطع شهدای گمنام در جلسه شورای ترافیک بحث کند.

اسامی شهدا را معرفی کنید
افسر نائب رئیس شورا خواست تا معتمدین نام شهدای محله آبادزردشت را به شهرداری اعلام کنند تا کوچه‌ها مزین به اسم شهدا شوند.

رایزنی برای معدن

سید محمدجواد قطبی گفت: در بحث معدن درحال رایزنی هستیم که یک معدن برای شهرداری ثبت کنیم تا بتوانیم از ماحصل آن در خدمات شهر و توجه به بافت فرسوده بهره بگیریم. 

۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید