دیدار هنرمندان با اعضای شورای شهر

دیدار هنرمندان با اعضای شورای شهر

شامگاه دوشنبه ۸ شهریور، جلسه‌ شورای شهر و شهردار با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و جمعی ‌از هنرمندان در ساختمان شورای شهر نی‌ریز برگزار شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با شناختی که شهرداری از مناطق و محلات دارد، می‌تواند نسبت به نیاز هر محله اقدام به ساخت فرهنگسرا یا کتابخانه کند.

عبدالحسین برزگر که وجود اماکن فرهنگی در هر شهر و محله‌ای را باعث رشد فرهنگ عمومی آن منطقه می‌داند از شورای شهر و شهردار خواست نگاه‌ ویژه‌‌ای به این حوزه داشته باشند.
 
شهر خوشنویسان و ادب
او با اشاره به جایگاه میرزا احمد نی‌ریزی عنوان داشت: باید ببینیم در این شهر چند نفر خوشنویس تربیت کرده‌ایم؟!

او استاد سید عطاءا... طغرایی را از چهره‌های نامی خوشنویسی نی‌ریز خواند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان به سلسله نشست‌های برخوان سعدی هم اشاره‌ای کرد که مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت اما به خاطر محدودیت‌های کرونا متوقف شد. 

برزگر به رشته موسیقی پرداخت و گفت: متأسفانه به رغم استعدادی که بچه‌های موسیقی دارند همدلی بین آنها کم است.

آموزشگاهی در شأن نی‌ریز
سید عطاءا... طغرایی مسئول انجمن خوشنویسی نی‌ریز هم با گلایه از نبود مکان مناسب برای کلاس خوشنویسی گفت: ٤۰ سال از راه‌اندازی انجمن خوشنویسی توسط بنده می‌گذرد و توانستم خوشنویسانِ ممتازی تربیت کنم و تنها انتظارمان یک مکان برای آموزش خط است.
طغرایی که نام‌گذاری یک خیابان به نام وی را از الطاف شهرداری خواند از فرغت شهردار نی‌ریز تشکر کرد.
 
تجلیل از مفاخر
موسوی‌مقدم مسئول سلسله نشست‌های برخوان سعدی هم خواسته خود را تجلیل از چهره‌ها و مفاخر شهر دانست و بیان داشت می‌خواهیم مردم شهرمان از طریق هنرِ هنرمندان احساس آرامش و آسایش کنند.
 
قطعه هنرمندان
محمدجلال رنجبر دبیر انجمن ادبی گلبانگ خواهان جلوگیری از فرار مغزهای متفکر در نی‌ریز شد و تشکل‌های هنری را مانند مدرسه‌ای توصیف کرد که اگر جوانان وقت خود را در آن سپری کنند جلوی ناهنجاری‌های بسیاری را خواهد گرفت.

رنجبر ادامه داد: «با وجودی که کرونا بود، سال گذشته بیشترین نشر کتاب را داشتیم و از شورای ‌شهر می‌خواهیم جهت حمایت از مؤلف کتاب، آثار آن را خریداری نموده تا باعث دلگرمی آنان شود.
محمدجلال رنجبر به موضوع قطعه هنرمندان در دارالرحمه اشاره کرد و گفت: این پروژه که در شورای قبل هم قرار بود به بهره‌برداری برسد، به تصویب برسانید.
 
 اثر هنرمندان در  ادارات
علی‌اکبر زهری‌زاده مسئول هنرکده احمد نی‌ریزی اقدامات شهرداری در زیباسازی شهر را مطلوب ارزیابی کرد و خواست با حمایت مسئولان، آثار دیگر هنرمندان در فضای شهر و ادارات و حتی مدارس استفاده شود.

زهری‌زاده از شهرداری خواست طرحی را پیاده کند تا افراد در نمای ساختمان، از طرح‌های هنری استفاده کنند.
 
 حامی هنرمندانیم
سید علاءالدین فقیه رئیس شورای ‌شهر نی‌ریز خواستار آشنایی نسل جوان با چهره‌های فاخر شهرستان شد و از حمایت خود در به تصویب رساندن قطعه هنرمندان خبر داد و گفت: در بحث زیباسازی شهری با کمک مردم در محلات مختلف، نسبت به آن اقدام خواهیم نمود.
 
 سالنی برای تمرین
محمدحسین رنجبر مسئول انجمن نمایش از ضرورت یک سالن برای تمرین بچه‌های تئاتر سخن گفت و اظهار داشت: با پتانسیل خوبی که در رده‌های سنی مختلف داریم نیازمند حمایت مالی هستیم.

وی همچنین احداث فرهنگسرا در نی‌ریز را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه فرهنگسرا ساخته شود رشته‌های هنری بیشتری می‌توانند در آن مشغول به فعالیت شوند.
 
 ترویج آثار
سید محمدجواد قطبی عضو شورای شهر پیشنهاد داد آثار هنرمندان از طریق فضای‌مجازی به تبلیغ گذاشته شود تا هنرمندان بتوانند کار خود را به اشتراک بگذارند.

قطبی قول داد با حمایت شورای ششم خدمات خوبی به بخش فرهنگی ارائه شود.
 
 حضور کمرنگ!
محمد شاهسونی دیگر عضو شورا با گلایه از عدم حضور دیگر هنرمندان، علت آن را جویا شد و خواست در جلسات بعدی از دیگر انجمن‌های هنری  هم دعوت شود.
 
قدم‌های بزرگ فرهنگی و هنری
شهردار نی‌ریز سخن خود را با چند بیت شعر آغاز کرد و گفت: توانستیم قدمی هر چند کوچک برای شهر تاریخی نی‌ریز برداریم. با وجودی که با کمبودهایی مواجه‌ بودیم اما مدیریت شهری سعی کرده خدماتی در بخش فرهنگ به مردم ارائه دهد.

حامد فرغت در ادامه به گزیده‌ای از برنامه‌های فرهنگی‌اش پرداخت و گفت: برگزاری سوگواره محرم، اجتماع بزرگ اربعین در سال ۹۸، برگزاری کنسرت خنده در عید فطر سال ۹۷، اجرای کنسرت موسیقی پاپ در سال ۹۷، نام‌گذاری یک خیابان به نام هنرمند شهرستان استاد طغرایی، کمک به اعزام هنرمندان به جشنواره‌های کشوری، راه‌اندازی سینما هفتگی به مناسبت‌های مختلف، کمک در اجرای تعزیه در سال ۹۸، گرامیداشت روز خبرنگار و معلم، کمک به برگزاری سلسله نشست‌های برخوان سعدی از برنامه‌های ما بود. همچنین بزرگداشت سعدی همانند شیراز را در برنامه داشتیم که بخاطر کرونا قادر به برگزاری آن نشدیم.

وی معتقد است پروژه‌های عمرانی‌اش جنبه فرهنگی هم دارد. او به پیشرفت ۹۵ درصدی سرای شمشیری اشاره کرد که قرار است پس‌ از مرمت، به عنوان فرهنگسرا در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

 مرمت دوباره
شهردار نی‌ریز از تملک یک حمام تاریخی خبر داد که سالهاست مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
فرغت گفت: با وجودی که نوسانات قیمت و مشکلات اقتصادی وجود دارد در نماهای ساختمانی نمی‌شود مردم را مجبور کرد.

او ادامه داد: با پیمان‌نامه‌ای که با فولاد غدیر منعقد شد قرار است یک سالن بزرگ برای اجراهای هنری شهرستان ساخته شود. 

 ارتقاء نی‌ریز
فرغت در پاسخ به این سؤال که چرا شهرداری فاقد معاونت فرهنگی می‌باشد گفت: با وجودی که شهرداری نی‌ریز درجه ۸ به حساب می‌آید، در تلاشیم آن را ارتقاء داده و به درجه ۹ برسانیم. قطعاً با این تغییر، دستمان بازتر می‌شود و می‌توانیم خدمات بیشتری به همشهریان بدهیم.

 بیلیبورد هنری
رئیس ارشاد و هنرمندان خواستار اختصاص یک بیلیبورد برای تبلیغ‌های هنری در شهر شدند.

در پایان و به رسم یادبود، یک تابلو هنری به رئیس‌ شورا  اهداء شد. 

۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید