سرشماری گونه های گیاهی و پلاک کوبی درختان سطح شهر توسط شهرداری نی ریز آغاز شد.

سرشماری گونه های گیاهی و پلاک کوبی درختان سطح شهر توسط شهرداری نی ریز آغاز شد.

در راستای اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها

سرشماری گونه های گیاهی و پلاک کوبی درختان سطح شهر توسط شهرداری نی ریز آغاز شد.


در راستای اجرای لایحه ی قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر ها و با توجه به اینکه تهیه شناسنامه ی درختان سطح شهر از وظایف شهرداری هاست، پروژه ی سرشماری و ممیزی گونه های گیاهی و پلاک کوبی درختان سطح شهر به مناسبت فرا رسیدن دهه ی فجر انقلاب اسلامی رسما آغاز شد.

اجرای این پروژه که با حضور مقامات ارشد شهرستان نی ریز در تاریخ بیستم بهمن ماه سال جاری در زمین چمن مصنوعی پارک معلم آغاز شد تقریبا سه ماه به طول خواهد انجامید و در قالب این طرح شناسنامه ای شامل تعداد، نوع، محیط تنه، سن تقریبی، وضعیت سلامت و ظاهری و مختصات UTM کلیه ی درختان سطح شهر تهیه خواهد شد.
در این شناسنامه ی الکترونیکی هر درخت با یک شناسه ی منحصر به فرد شناسایی خواهد شد و اطلاعات جمع آوری شده علاوه بر استفاده ی تخصصی واحد های مربوطه در شهرداری، از طریق سامانه ی شهروندیار در اختیار شهروندان خواهد بود.

اجرای این پروژه به پیشنهاد شهرداری و تایید شورای اسلامی شهر بوده بوده است، پیش از این شهرداری نی ریز برای اجرای این پروژه و چندین پروژه ی مهم دیگر در سال 99 متمم بودجه ای را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده بود که این متمم بودجه با چهار رای موافق به تایید شورای اسلامی شهر رسیده بود.

شهردار نی ریز در این مراسم فضای سبز شهر را امانت آیندگان در دست نسل حاضر دانست و از شهروندان خواست تا در حفظ و نگهداری فضای سبز شهر، شهرداری را یاری کنند، مهندس حامد فرغت همچنین اعلام کرد در طول این پروژه ی مهم، تصویر برداری هوایی از کل سطح شهر با تمرکز بر پارک ها و فضاهای سبز عمومی و خصوصی شهر و همچنین تهیه ی نقشه ی جامع فضای سبز و سیستم آبرسانی و آبیاری شهر نیز تهیه خواهد شد.

در سه سال گذشته بیش از پنج هزار اصله درخت توسط شهرداری نی ریز در نقاط مختلف شهر کاشته شده است.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۲۰:۴۰
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید