اطلاعیه مهم شهرداری نی ریز در خصوص شهرک صدرا

اطلاعیه مهم شهرداری نی ریز  در خصوص شهرک صدرا

اطلاعیه مهم شهرداری نی ریز  در خصوص شهرک صدرا

شهرداری نی ریز در راستای توجه به اهالی محترم ساکن در منطقه کمتر برخوردار باغ تخت موسوم به شهرک صدرا از ابتدای سال 1400 فرآیند قانونی الحاق محدوده مذکور به عنوان شهرک منفصل به محدوده طرح تفصیلی شهر نی ریز را آغاز نموده است. فرآیند مذکور شامل تصویربرداری هوایی، نقشه برداری، انجام مطالعات و تهیه طرح تفصیلی انجام شده و مکاتبات و مذاکرات لازم با کمیسیون ماده 5 موضوع قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شده است. شایان ذکر است فرآیند قانونی الحاق این منطقه به شهر نی ریز مستلزم طی مراحل متعدد و اخذ مجوز های گوناگون و موافقت مراجع مختلف است.

شهروندان و اهالی محترم می توانند با مراجعه به سامانه شفافیت شهرداری نی ریز به نشانی shafafiat.neyriz.ir طرح تفصیلی اولیه تهیه شده را مشاهده نموده و از جزئیات آن مطلع گردند. بدیهی تا قبل از طی تشریفات قانونی لازم، طرح مذکور غیر مصوب و غیرقابل استناد بوده و انتشار آن صرفا جهت آگاهی عموم و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی دلالان و سودجویان صورت گرفته است.

برابر قانون، هر گونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به شرکت های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی برای امر مسکن در خارج از محدوده قانونی شهرها ممنوع می باشد.

برابر مفاد مندرج در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، کلیه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغهای موضوع این قانون که به صورت غیر مجاز و بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به تغییر کاربری نمایند، علاوه بر تخریب ساختمان، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد.

شهرداری نی ریز در راستای ارائه خدمات به اهالی منطقه باغ تخت (شهرک صدرا) موضوع الحاق به محدوده اراضی مذکور را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد نمود.

۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید