با برنامه ریزی و اجرای واحد زیباسازی شهرداری نی ریز تصویر سرداران شهید نی ریز در ورودی شهر نقش بست

با برنامه ریزی و اجرای واحد زیباسازی شهرداری نی ریز تصویر سرداران شهید نی ریز در ورودی شهر نقش بست

 

با برنامه ریزی و تلاش واحد زیباسازی شهرداری نی ریز، با هدف دستیابی به سیما و منظر مطلوب شهری، حفظ و تقویت ارزش ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصویر سرداران شهید نی ریز در ورودی شهر نقش بست. در این دیورانگاره 350 مترمربعی، ورودی شهر به تصاویر مرحوم آیت الله سید محمد فقیه نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه راحل نی ریز و سرداران شهید علی اصغر سرافراز، سید عبدالرسول معصومی، دکتر سید محمد ابراهیم فقیهی، غلامرضا کاتوزیان، حبیب کردگاری، حسین عیدی، علیرضا اکرامپور، غلامحسین آفتابی و علیرضا دهقانی مزین شده است.

طی سالیان متمادی پس از دوران دفاع مقدس، تصویر سازی شهدای جنگ تحمیلی همواره نقش و اهمیت ویژه ای در فضاساز ی شهرهای مختلف کشورمان و نی ریز داشته است. طراحی نقاشی ها و خطاطی این دیوارنگاره توسط آقایان مجتبی و محمدکاظم زردشت از هنرمندان خوش ذوق نی ریزی انجام شده و در مدت زمان نزدیک به 2 ماه اجرا شده است. با توجه به فاصله و سرعت خودروهای عبوری در این نقطه، سعی شده است تا از سبک واقع گرایانه و ساده در طراحی پرتره شهدا و سیاه قلم در تکرار عبارت «نی ریز دیار دلاورمردان گردان کمیل » استفاده شود.

نی ریز دیار دلاورمردان گردان همیشه سرافراز کمیل از لشکر 33 المهدی(عج) است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی با تقدیم 500 شهید والامقام، 1300 جانباز و 52 آزاده سرافرازحضور برجسته ای در دفاع از آب و خاک میهن عزیزمان داشته است. نقطه اوج رشادت های رزمندگان نی ریز در دوران دفاع مقدس در عملیات غرور آفرین والفجر 8 اتفاق افتاده است.عملیات والفجر 8 به فرماندهی مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بهمن‌ماه 1364 به مدت 78 روز انجام شد و شهرستان نی ریز با تقدیم 56 شهید والامقام در این عملیات نام خود را برای همیشه در تاریخ  کشورمان جاودانه کرده است.

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۳۹
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید