یک اقدام ارزشمند دیگر پس از ورود عضو جدید شورای شهر: مجوز خرید یک دستگاه گریدر برای شهرداری نی ریز با تصویب شورای شهر و تایید استاندار فارس صادر شد.

یک اقدام ارزشمند دیگر پس از ورود عضو جدید شورای شهر: مجوز خرید یک دستگاه گریدر برای شهرداری نی ریز با تصویب شورای شهر و تایید استاندار فارس صادر شد.

 

شهرداری نی ریز بیش از یک سال پیش درخواست خرید یک دستگاه گریدر را به شورای شهر ارسال نموده بود، درخواستی که هیچگاه در دستور کار شورا قرار نگرفت و عملاً فرصت خرید این تجهیز مهم عمرانی از شهرداری سلب شد، پس از تغییرات ایجاد شده در شورای اسلامی شهر، شهرداری مجدداً نسبت به ارسال درخواست خرید به شورا اقدام نمود و این بار اعضای شورای شهر با 5 رای موافق مجوز خرید گریدر را به شهرداری اعطا نمودند، مصوبه ای که پس از ارسال به هیئت تطبیق، توسط فرمانداری نی ریز خلاف قوانین تشخیص داده شده و رد شد! اما با اصرار شورای شهر به این مصوبه، نهایتاً هیئت حل اختلاف استان فار س به ریاست استاندار محترم این مصوبه را قانونی تشخیص داده و تایید نمود.

خرید این گریدر می تواند باعث افزایش چشمگیر سرعت پروژه های راهسازی و آسفالت شهرداری نی ریز شود. ارزش ریالی این دستگاه نزدیک به 6 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات شهرداری نی ریز تامین شده است. در روزهای پایانی سال گذشته شورای شهر نسبت به صدور مجوز خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین برای راه اندازی ایستگاه شماره 2 واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نی ریز اقدام نموده بود. پیش از این قرار بود شهرداری نی ریز از محل عواید حاصل از پروژه عملیات خاکی نهضت ملی مسکن نسبت به خرید این گریدر اقدام نماید که ترکیب پیشین شورا ی شهر با اجرای آن مخالفت کرده بود و پروژه ی مذکور توسط یکی از پیمانکاران غیر بومی در حال اجراست!

این مجوز ارزشمند در روزهای پایانی سال 1402 به شهرداری نی ریز ابلاغ شده و با توجه به روند قانونی لازم پیش بینی می شود در بهار 1403 ناوگان ماشین آلات عمرانی شهرداری به گردیدر جدید تجهیز گردد. خرید یک دستگاه لودر، سه دستگاه کامیون، یک دستگاه پرس حمل زباله، یک دستگاه اسکید لودر، دو دستگاه خودروی پیکاپ مدیریت بحران، دو دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه خودروی نیمه سنگین و یک دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی از جمله اقدامات شهرداری برای بهبود ناوگان ماشین آلات عمرانی و خدماتی شهر در طول 6 سال گذشته بوده است. با تاخیر ایجاد شده، شهرداری عملاً مجبور به خرید این گریدر با مبلغی نزدیک به 2 میلیارد تومان گرانتر از سال گذشته شده است!

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۰۴
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید