با تلاش واحد فضای سبز و زیباسازی شهرداری در حال انجام است: مجموعه های جدید بازی کودکان در پارک های نی ریز

با تلاش واحد فضای سبز و زیباسازی شهرداری در حال انجام است: مجموعه های جدید بازی کودکان در پارک های نی ریز
 
در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در کودکان و تجهیز پارکها و فضاهای سبز، عملیات نصب  مجموعه های جدید بازی جدید کودکان در سطح پارک های شهر نی ریز آغاز شده است. در این پروژه که در قالب اقدامات نوروزی شهرداری نی ریز از هفته های پایانی اسفند ماه 1402 شروع شده است، نصب یک مجموعه بازی استاندارد و بزرگ در پارک معلم انجام شده و این پروژه به ترتیب در بوستان های آزادی، گلستان، نیایش و گردان کمیل نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
علاوه بر تجهیز مجموعه های بازی کودکان، عملیات نوسازی موزاییک فرش و کفپوش های پارکی نیز در بوستان های سطح شهر آغاز شده و بهسازی تاسیسات و نورپردازی فضاهای عمومی پارک ها نیز انجام شده یا در حال انجام است. با برنامه ریزی های صورت گرفته تجهیز و نوسازی پارک های شهر تا پیش از تعطیلات تابستان 1403 ادامه خواهد داشت. برای اجرای این پروژه مبلغی معادل 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه مصوب سال جاری هزینه خواهد شد.
زمین های بازی بوستان ها یکی از فضاهای هیجان انگیز، جذاب و سرگرم کننده برای کودکان در سطح شهر به شمار می روند، بنابراین توجه به کیفیت، انعطاف پذیری، ضربه گیری، دوام و ضدلغزش بودن مجموعه های بازی و کفپوش های محوطه پیرامونی آن ها با نیت تامین امنیت کودکان در هنگام دویدن، بازی های گروهی و برخورد با زمین و جلوگیری از آسیب های جدی مورد توجه شهرداری در خرید قطعات و اجرای این پروژه ها بوده است.
با توجه به اینکه این مجموعه ها از ترکیب فلز و پلی اتیلن استاندارد ساخته شده اند دارای  عمر مفید بسیار طولانی بوده و در صورتی که توسط تخریبگران دچار آسیب نشوند تا چندین سال می توانند بدون هرگونه ایرادی مورد استفاده شهروندان قرار بگیرند.  همه تجهیزات و امکانات موجود در بوستان ها جزیی از اموال عمومی به حساب می آیند، کم توجهی به حفظ اموال عمومی و تخریب آنها در شهرها یکی از مشکلات اساسی جوامع امروزی است که هر ساله خسارات هنگفتی به سرمایه های ملی و عمومی وارد می کند.
۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۳۸
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید