نبرد جانانه آتش نشانان شهرداری نی ریز با آتش و دود و جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مغازه های اطراف

نبرد جانانه آتش نشانان شهرداری نی ریز با آتش و دود و جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مغازه های اطراف

 

بعد از ظهر روز دهم دیماه 1402 آتش نشانان زحمت کش واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نی ریز با استفاده ازحداکثر توان ماشین آلات و نیروی انسانی و پس از 2 ساعت تلاش مداوم موفق به مهار آتش سوزی گسترده در یک کارگاه تولید مبل و مصنوعات چوبی واقع در خیابان امام خمینی(ره) شدند. حادثه ای که به دلیل وجود واحدهای تعمیرگاهی متعدد در صورت عدم حضور و اقدام به موقع عوامل زحمتکش شهرداری می توانست به یک حادثه بزرگ در خیابان مذکور تبدیل شود.
این عملیات از حدود ساعت 14:20 بعد از ظهر روز یکشنبه مورخ 10/10/1402 شروع شد و در جریان آن سه دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین، یک دستگاه خودروی پیشرو، یک دستگاه موتورسیکلت آتش نشانی و 12 نفر از پرسنل ایستگاه شماره یک آتش نشانی شهرداری نی ریز حضور داشتند. عملیات مهار آتش سوزی در حدود ساعت 16:00 دقیقه به پایان رسید و خوشبختانه این حادثه خسارات یا تلفات جانی نداشت. عدم رعایت موازین ایمنی توسط واحد تولیدی در این حادثه نقش پررنگی داشته است اما علت اصلی بروز حادثه هنوز مشخص نیست.

به دلیل انباشت مصالح و مواد اولیه قابل اشتعال شدت آتش سوزی در دقایق اولیه بسیار زیاد بود که با حضور عوامل واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نی ریز ، شعله های آتش به سرعت مهار شده و از گسترش آتش سوزی به مغازه های اطراف و منزل مسکونی واقع در مجاورت این کارگاه جلوگیری شد. به دلیل شدت زبانه های آتش و حرارت به بخش کوچکی از انبار لوازم یدکی خودرو که در مدرسه متروکه کنار این کارگاه قرار داشته است نیز خسارت هایی وارد شده است و با حضور آتش نشانان عملیات اطفا حریق در این انبار نیز با موفقیت اجرا شد.

با توجه به نظر کارشناسان ایمنی و آتش نشانی در تمام طول مدت زمان عملیات، خیابان مجاور این کارگاه توسط عوامل خدمات شهری شهرداری و نیروی انتظامی مسدود شده بود اما متاسفانه برخی از رانندگان عبوری بدون توجه به هشدارها با عبور از مجاورت خودروهای آتش نشانی باعث بر هم خوردن تمرکز آتش نشانان می شدند. حضور در این امکان قطعاً می تواند باعث ایجاد مخاطرات جدی برای افراد عادی گردد و این توقع از شهروندان وجود دارد که به دستورات عوامل متخصص توجه بیشتر نمایند.

حضور تعداد زیادی از اهالی و عابرین در ورودی گارگاه تولیدی برای تماشای آتش سوزی یکی دیگر از نقاط قابل توجه این عملیات آتش نشانی بود. حضور غیر ضرور این افراد علاوه بر مخاطراتی که می توانست برای خودشان ایجاد نماید موجب کند شدن فعالیت آتش نشانان و مزاحمت برای نیروهای خدماتی و انتظامی شده بود. با توجه به اینکه در چنین مواقعی احتمال بروز هرگونه اتفاق غیرقابل پیش بینی وجود دارد شایسته است مردم عزیز از حضور غیر ضروری در چنین اماکنی خودداری نموده و شرایط را برای اجرای وظایف نیروهای متخصص فرآهم نمایند.

در پی این آتش سوزی گسترده شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری نی ریز با حضور در محل حادثه از نزدیک در جریان روند مهار آتش سوزی قرار گرفتند و از زحمات عوامل زحمتکش واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تشکر و قدردانی کردند. شهردار نی ریز در این باره گفت با توجه به نوع واحدهای تجاری واقع در مجاورت این کارگاه و وجود مواد قابل اشتعال اقدامات پرسنل آتش نشانی شهرداری قابل ستایش بوده و خوشبختانه این حادثه بدون هرگونه خسارت جانی در کوتاه ترین زمان ممکن مهار شده است.

۱۴ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۳۷
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید