مسجد جامع کبیر در مسیر ثبت جهانی

مسجد جامع کبیر در مسیر ثبت جهانی

مسجد جامع کبیر نی ریز با شروع عملیات مرمت بخش بیرونی در مسیر ثبت در فهرست جهانی آثار تاریخی قرار گرفت. شهردار نی ریز ضمن تبریک روز موزه و میراث فرهنگی خبر از آغاز عملیات مرمت و بازآفرینی دیوار بیرونی مسجد تاریخی جامع کبیر به همت واحد عمران شهرداری نی ریز در راستای ثبت جهانی این بنای فاخر تاریخی داد.

فرغت گفت در جلسه ای که در 16 آذر ماه سال 1400 با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت استان فارس با اعضای شورای اسلامی و شهردار نی ریز برگزار شد به صورت ویژه مسائل و مشکلات حقوقی مانع ثبت جهانی مسجد جامع کبیر نی ریز برسی شد و تصمیمات لازم برای حل و فصل مشکلات و ناهمگونی ظاهری دیوار حد جنوب غربی مسجد گرفته شد.

وی افزود به همت شهرداری نی ریز و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و شهرستان نی ریز و همچنین موافقت و همراهی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان، پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع کبیر باز طراحی و عملیات مناسب سازی و زیباسازی آن متناسب با سایر بخش های دیوارهای غربی مسجد آغاز شده است و ان شاالله در مدت زمان کمتر از ۳ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

شهردار نی ریز با بیان اینکه مسجد جامع کبیر نی ریز یک اثر بی نظیر در میان مساجد تایخی ایران و جهان اسلام است بیان کرد شهرداری نی ریز پروژه های ویژه ای را در راستای بازآفرینی و مناسب سازی فضای اطراف مسجد تاریخی جامع کبیر متناسب با یکتایی و ارزشمندی آن آغاز کرده است و این پروژه ها در سال جاری نیز ادامه خواهند داشت.
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۷:۱۹
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید