شهردار نی‌ریز: کاروانسرای سروی نقش‌جهانی کوچک می‌شود

شهردار نی‌ریز: کاروانسرای سروی نقش‌جهانی کوچک می‌شود
شهردار نی‌ریز:

کاروانسرای سروی نقش‌جهانی کوچک می‌شود

جلسه شورای شهر ۹ آذرماه با اهالی محله امامزادگان، حسینیه شهیدان سرپوش و پل خواجه شرف برگزار شد و در آنجا شهردار نی‌ریز وعده داد تا کاروانسرای سروی به نقش‌جهانی کوچک تبدیل شود.

مهم‌ترین مباحث مطرح شده:
- بلوار ۳۶ متری آیت‌ا... فقیه را هرچه سریعتر تکمیل شود.
- مسیر کنار مسجدالزهرا (شهیدان سرپوش) محلی برای تصادفات شده، با تملک تعدادی منزل فرسوده و مزاحم این نقطه را از حوادث بعدی نجات دهید.
- آلودگی صوتی و تخریب آسفالت‌ها با پارک کردن کامیون‌ها در خیابان بهداشت، معضل بزرگی برای ساکنین شده است! 
- سه راه تختی و بهداشت، پیچ خیابان بهداشت، چهار راه معروف به پل خواجه شرف و پل حلوایی نیاز به اصلاح و نصب علائم ترافیکی دارند.
- زمین جنب مدرسه شهید غفاری می‌تواند مکانی برای بازار روز باشد.
- خیابان کنار مسجد جامع مهدی با این عرض کم باعث ترافیک شده و پیاده‌روها هم موزائیک نشده‌اند. 
- منازل فرسوده زیاد است اینها را تخریب و کوچه‌ها را عریض‌تر کنید تا امکان خدمات‌رسانی اورژانس باشد.
- گود صارمی با فاصله کمی که با میدان اصلی شهر دارد زیبنده نیست و محل بیماری شده با وجودی که دستجات عزاداری در ماه محرم از کنار این گذر می‌کنند، نیاز به بازسازی دارد.
- مهاجرین اوضاع بدی را در اطراف گود صارمی ایجاد کرده‌اند؛ اینجا محل توزیع موادمخدر شده است.
- در صورت صلاحدید، خیابان کنار مسجد امام مهدی یک‌طرفه شود.
- زمین پشت مسجد امام مهدی تبدیل به پارکینگ شود.
- نیاز شدید به بانک و ساختمان پزشکان در خیابان امام خمینی. 
- کانالهای مورد مسیر در بلوار شهید معصومی و چهارراه مسجدالنبی بوی تعفن و باعث رنجش خاطر اهالی شده است.
- مواقع بارندگی چهارراه مسجدالنبی آب جمع می‌شود و جوی‌‌ها نیاز به اصلاح دارند.
- تقاضا داریم تابلوهای خیابان‌ها به شکل جدید در آورده شوند. 
- هنوز برخی کوچه‌ها باوجودی که هزینه پرداخت کرد‌ه‌اند، آسفالت نشده‌اند. 
- مفاخر ادبی زیادی داریم از این‌رو پیشنهاد می‌دهیم محلات با نام این عزیزان نام‌گذاری شوند.
- ادامه بلوار آیت‌ا... فقیه ساخته شود.
- اصلاح انتهای کوچه شماره 10 خیابان بهداشت جهت جلوگیری تجمع آب فاضلاب. 
- کوچه‌های افراد مستضعف را رایگان آسفالت کنید.
- وام بلاعوض برای بافت فرسوده در دیگر شهرها داده شده؛ نی‌ریز هم همین کار را دنبال کند.

نیازها را مکتوب کنید
سید محمدجواد قطبی خطاب به میهمانان گفت: پیشنهادات و انتظارات خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه شورای‌شهر ارائه دهید تا در بودجه سال آینده و بر اساس اولویت بگنجانیم.

گود صارمی فضای سبز می‌شود
حمید پریش دیگر عضو شورا اعلام کرد قرار است در طرح تفضیلی شهر؛ گود صارمی را تبدیل به فضای‌سبز کنیم.

بررسی نقاط حادثه‌خیز
محمد شاهسونی ادامه داد: تمام مناطق حادثه‌خیز را به شورای ترافیک منتقل خواهیم کرد. برای خرده‌فروشان موادمخدر در کارگروه مبارزه باموادمخدر شهرستان طرح موضوع می‌کنیم.

عبور کامیون‌ها در شهر
شهردار نی‌ریز در ابتدای سخنانش گفت: قائل به این هستیم که برخی نقاط توسعه کمتری داشته‌اند اما اینکه اصلاً خدمات دریافت نکرده‌اند ناحق است. 
شهردار نی‌ریز برخی‌از خواسته‌ها را قابل حل دانست و برخی دیگر را نیاز به زمان و اعتبار؛ او درخصوص مباحث ترافیکی، گفت: احساس می‌شود شهرداری متولی اول و آخر مباحث ترافیکی و اصلاح طرح‌های هندسی در شهر است؛ اما سالهاست که این اختیار از شهرداری‌ها گرفته شده و باید در شورای ترافیک تعیین تکلیف شود.
حامد فرغت در پاسخ به معضلات عبور کامیون‌ها گفت: در واقع شاکی اصلی تردد کامیون‌ها خود شهرداری است. لازم به ذکر است برخی از این کامیون‌ها نه مبدأشان نی‌ریز است و نه مقصدشان! و کامیون معدنی که با ۵۰ تُن بار در نیمه‌های شب از خیابان‌های نی‌ریز گذر می‌کند برای ما قابل قبول نیست. 
او ادامه داد: متأسفانه صاحبان معدن حتی حاضر نیستند در جلسه شرکت کنند. 
در حال حاضر با نصب دوربین پایش شهری و اعمال قانون، تا حدودی جلوی کامیون‌های متخلف گرفته شده است.

پارکینگ خودروهای سنگین
شهردار نی‌ریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وجود برخی کامیون‌ها در سطح شهر و آزار برای شهروندان گفت: پارکینگ ماشین‌آلات سنگین که نیاز شهر بود شهرداری ۸۰ درصد کار آن را عملیاتی کرده و ادامه آن مستلزم حمایت نهادهای امنیتی و نظامی است که امیدواریم بحث امنیت و ایستگاه تاکسی آنجا حل شود تا به‌زودی شاهد افتتاح باشیم.
شهردار، بزرگترین پروژه مصوب شورای ترافیک را نصب ۲۲ دوربین‌های پایش شهری خواند که ۱ میلیارد تومان هزینه داشته است. 

نی‌ریز تغییر نکرده!
وی با اشاره به گلایه‌های یکی از شهروندان؛ که نی‌ریز تغییری با قدیم نکرده است گفت: دهه‌های قبل مشکل سایه‌بان که به نوعی سدمعبر به‌حساب می‌آمد، حذف شدند و به عنوان مثال توانستیم پارک روبه‌روی گلزار مطهر شهدا که منازل قدیمی را که مانند دندان پوسیده بودند به شکلی زیبا در بیاوریم.
شهردار نی‌ریز یکی از اقداماتی که در چند دهه اخیر در خیابان امام خمینی کلید خورد روکش آسفالت، موزائیک فرش پیاده‌روها و احداث بلوار حضرت آیت‌ا... فقیه خواند که شهرداری توانست با تملک تعدادی منازل فرسوده آنان را تخریب کند. اما به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستیم آن را زودتر از موعد مقرر به‌بهره‌برداری برسانیم ولی درحال تخریب منازل باقی‌مانده هستیم! 
شهردار که مدعی است هیچ کدام از پروژه‌هایی که وعده داده را رها نخواهد کرد ابراز امیدواری نمود با حل شدن موانع، پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

مشکل گود صارمی
شهردار نی‌ریز به گود صارمی هم اشاره کرد و گفت: این گود در زمان‌های قدیم و به طرز سنتی، محلی برای جمع شدن آب باران بوده اما باید بپذیریم مسائل حقوقی و مالی بسیاری بر سر این گود است. ما در طرح تفضیلی شهر اینجا را به عنوان یک پارک شهر در نظر گرفته‌ایم که جنبه فرهنگی نیز دارد. امیدواریم با ساماندهی اطراف این گود، همانند پارک قمر بنی ‌هاشم بهسازی و زیباسازی کنیم. 

تابلوهای راهنمای گردشگری
فرغت ادامه داد: بحث تابلوی راهنمای گردشگری برای بنده هم حائز اهمیت است اما متأسفانه به دلیل اوضاع بد اقتصادی و سرقت‌ها نتوانستیم آن را به‌ صورت یکپارچه درآوریم. اما در خصوص اینکه در گذشته نامی از صحن‌ مطهر شهدا و امامزادگان در این تابلوها نبوده اظهارنظر نمی‌کنم ولی در دوره تصدی بنده در شهرداری، احساس کردیم در این حوزه نقص‌هایی وجود دارد، تابلوهای مختلف راهنمایی را نصب کردیم که اولین آن صحن مطهر شهدا بود. 
فرغت به پروژه‌های ناتمام هم پرداخت و گفت: اولین اتفاقی که در دوره بنده رخ داد اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود. نخستین پروژه که از دوران قبل، باقی‌مانده بود ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی بود و دوم پمپ‌بنزین شهرداری و سوم ساختمان مدیریت بحران. بحث دیگر ما بعد از اجرای پروژه فاضلاب روکش آسفالت خیابانها بود که ۳۰۰ هزار مترمربع در خیابانهای طالقانی، ولی‌عصر، جانبازان، ابوذر و... برای اولین بار انجام شد.

کاروانسرا مثل نقش جهان
شهردار نی‌ریز به تملک قسمتی از کاروانسرای سروی هم پرداخت که در حال رایزنی می‌باشد تا مابقی آن را تملک و نسبت به مرمت آن اقدام کنیم. بنا داریم تا به شکل میدان نقش جهان کوچکی تبدیل شود و سپس با احیاء حمام حاج محمدحسن و بهره‌برداری از کوچه ملکی‌دوزان یک پکیج تاریخی در این منطقه ایجاد گردد. امیدواریم تمام پروژه‌هایمان در پایان دور ششم به اتمام برسد.


  

۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۰۷:۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید